Bayraktar Tb-2/S ile Olgunluk Çağına Ulaştı mı ?



Bilindiği gibi son 5 senede Bayraktar Tb-2 Siha'ların savaş arenasındaki öneminin kanıtlanmasında büyük etki etmiştir. Tb-1'den Tb-2'ye geçtiğinde çok ciddi özelliklere sahip olan Bayraktar, her ne kadar kusursuza yakın olsa bile bazı dezavantajlar içeriyordu. Bu dezavantajlarını 3 ana başlık altında toplamak gerekirse ; 

1- Yetersiz Ateş Gücü;

Yetersizden kasıt tabiki de Bayraktar Tb-2 başarılı bir siha ancak bu kadar havada kalabilen bir siha'nın 2x mam-l + 2x mam-c taşıyabilmesi yetersiz geliyordu. Bu versiyonda en azından 2x olan mam-c'nin yerinede Mam-L takılarak totalde 4x Mam-L taşımasını planladıklarını düşünüyorum. Yine Bozok mühimmatını da ön plana çıkarabilirler.

2-  Yabancı Parçalar : 

Bayraktar Tb-2 tasarlanırken, yapısı gereği yabancı alt sistemler kullanan bir sistemdi. Ancak yabancı parçalar motorunda ve kamerasında yoğunlaşıyordu. Bu parçaların yerli olarak yapılabilmesi şartıyla sanayi tercihleri nedeniyle hazır alımla karşılayan firma son zamanlarda bir çok ambargo ile karşı karşıyaydı.Bu güncellemede motorunun Tei Pg-115 motoru, aselsan cats ile modernize edilmesi beklenen araç bu alanda daha bağımsız olacaktır.

3- Satcom altyapısı olmaması : 

Bilindiği gibi anka'nın aksine bayraktar uydu üzerinden değil yer kontrol istasyonu ile yönetilmekte, buda haberleşme menzili neticesinde menzilini kısıtlamaktaydı. Bunla beraber son Suriye operasyonlarında Bayraktarların elektronik karıştırma ile bu kontrol bağlantılarının karıştırılıp daha kolay aktivitelerinin düşürüldüğünü ve bu yüzden ağırlıklı uydu kontrollü anka-s kullanıldığı görülmüştür. Bu yeni versiyonunda Bayraktar tb-2/s'in yerli kks alıcısı ile bu satcom kabiliyetine sahip olacağını görüyoruz.


Sonuç olarak Bayraktar Tb-2/S yeni versiyonu ile belki operasyonel kabiliyetlerinden biraz kısacak olsa bile daha etkili,güvenli ve özgür olacaktır. Bununla birlikte yerli katkı payı ve ihracatta ülke içinde kalacak olan para daha fazla olacaktır.



 

Yorumlar